gdb problemer

Hej Sslug'ere
Jeg har lavet et program i C++, der er bygget på QT. Maskinen kører Debian Unstable. Jeg har ikke debugget i et stykke tid, men nu er gdb begyndt på følgende:
Når jeg kører run i gdb får jeg følgende fejl inden der kommer noget vindue op:

(gdb) r
Starting program: /home/ribe/code/umbrella/umbrella

Program terminated with signal SIGSEGV, Segmentation fault.
The program no longer exists.
(gdb)

Hvis jeg kører det uden gdb kommer vinduet fint op (segmentation faults'ene kommer først senere :) )

Er der nogen der har en ide om hvorfor det sker? problemet er formentlig opstået efter en upgrade af pakkerne?

Mange hilsner

Lars -- ------------------------------------------------------------------------

Lars Riisgaard Ribe

MSc, PhD-stud.

Telephone

+45 89 49 52 68

Fax 	+45 89 49 60 04
Email 	sslug@sslug <mailto:sslug@sslug>
Address 	MR-Center - Aarhus University Hospital
Skejby Sygehus
Brendstrupgaardsvej
Dk-8200 Aarhus N
Denmark