Re: [PROGRAMMERING] liste enum i mysql fra php

Bo Simonsen wrote:

Bare af nysgerrighed, hvorfor vil du det?

Fordi så er det kun defineret ét sted. Fx har jeg en tabel af produkter som kan være af fem forskellige typer. Alternativet er SVJKS at lave et array $product_types = array(type1,type2,type3,type4,type5) (bare rolig, det hedder noget mere sigende...) og så anvende dette array forskellige steder når jeg vil foretage mig noget med alle produkttyper. Det gør bare at jeg skal opdatere to steder. Lad mig lige sige at det er ret sjældent at der kommer nye produkttyper til eller at der blive omdefineret på tabellerne i mysql i det hele taget..

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk