[C++] skrive logfil

Jeg har (stadig) et lille log fil projekt kørende, men min viden om filstrømme o.lign. er begrænset.

Bør jeg åbne/lukke en logfil for hver sætning der skrives? (Så har jeg vel mest mulig info, hvis programmet går ned...?)

Eller er det for resourcekrævende?

Bør jeg i stedet åbne filen for skrivning én gang for alle i starten af programmet?
Kan jeg overhovedet det, i en kort lille test synes det mig som at filen lukkes, når jeg forlader den sub-rutine hvor den er åbnet?

Nogen gode links til noget om filstrømme o.lign.

/Kristian