Re: [PROGRAMMERING] [C++]heap allokering?

On Thu, 2004-08-12 at 16:04, Peter Makholm wrote:

> At smide noget i en kø lyder bare som om at skubbe problemerne foran
> sig. glibc's free() laver faktisk ikke så lidt bogholderi.

Naturligvis, men hvis den bibeholdte køen indtil den manglede memory, så
kunne den frigive jo.

> Linux/glibc er ikke skrevet til undervisningsbrug. Så skal du nok have
> fat i Minix.

Naturligvis ikke, min pointe er blot at man implementere OS'er på
forskellige måder..

> brk(2) på mit system siger:
>
>        brk and sbrk are not defined in the C Standard and are
>        deliberately excluded from the POSIX.1 standard (see paragraphs
>        B.1.1.1.3 and B.8.3.3).
>
> Jeg har ikke gravet referencerne op.

Hmm.. Hvilken C standard taler man om? ANSI C? Er sbrk udeladt i K&R
ANSI C udgaven? Men selvføglelig kan de jo også være udeladt i ANSI C93.

Bo