MySQL begrænset SELECT

Hej

I takt med at ens database vokser, vil det være rart om man
kan begrænse load på db-serveren i forbindelse med returnering
af søgeresultatet.

Jeg antager at søgningen tager den tid og load det kræver, men
når resultatet returneres (her bruger jeg dels DBI - perl og dels
PAI'et til C) allokeres der ressourcer til at returnere hele
resultatet - tror jeg

Antag, at jeg har en db-table med 100, 1000 eller 1000000 rækker.
Når jeg nu søger, ønsker jeg f.eks. kun at få vist N rækker af
gangen, da jeg alligevel ikke praktisk kan vise en million
linjer på en webside.

kan man gøre noget i stil med

SELECT * FROM db-table START=50 END=99;

som så skulle returnere række 50 til række 99 ?

Det hedder nok ikke START og END, man kan man opnå det
ønskede på en eller anden måde og betyder det noget for
dan samlede load ?

--PMM

| Se TV over Internettet -- http://www.streamtv.dk/?p=test |