Re: [PROGRAMMERING] [Database] Transaktioner med eller uden optællingsfelt?

On Tue, Aug 10, 2004 at 11:32:51PM +0200, donald_j_axel wrote:
> Er der ikke i PostgreSQL funktionalitet til at vedligeholde
> tæller-felter? Enten ved "user-defined functions" eller er der en
> indbygget funktion for netop dette almindelige formål? Jeg har
> ikke tid at slå op, desværre, men PostgreSQL er vældig godt
> dokumenteret. Det er MySQL også.

Det er MySQL der benyttes, så det skal være muligt at gøre deri. Jeg kan
jo lige kigge på MySQL dokumentationen og se om det er muligt. Jeg vil
ihvertfald ikke skulle gøre den slags med ekstern kode, den må ikke
kunne tælle forkert.

> Det er et performance spørgsmål. Hvis du skal gennemtrawle 100000
> records for at tælle lager op, så tager det lidt længere tid;-)

Ja, nemlig, det var også derfor jeg oprindeligt fik tanken om at
vedligeholde et antal felt. Spørgsmålet er om diverse indexes og caches
ikke kan sænke tiden det tager gevaldigt, således at selv med 100000
records tager det ikke særlig lang tid.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41