[Database] Transaktioner med eller uden optællingsfelt?

Hejsa,

Til en database over indholdet af et lager, vil jeg lave det med
transaktioner således at for et givent stykke udstyr kan man udføre
forskellige ting, såsom "Indkøb flere enheder", "Udleje enheder",
"Sælge enheder", "Modtage udlejede enheder retur", "Sende enheder til
reparation".
Noget i stil med:

EnhedsID, TransaktionsID, Handling, timestamp, bemærkninger.

Men sådan ud fra database teori, bør jeg så have optællingsfelter
tilkoblet udstyr, således at når jeg tilføjer flere enheder, indskrives
en transaktion og et "antal på lager" felt opdateres, og lign for andre
transaktionshandlinger eller bør jeg altid udregne sådanne data
on-the-fly?

Jeg er selv sådan lidt splittet imellem hvad der er bedst, men vil
egentlig nok gætte på at det meste teoretisk korrekte er at udregne
værdierne on-the-fly.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41