Re: [PROGRAMMERING] Websider med standarder

Den Mon, 15 Dec 2003 09:41:21 +0100
Amir Salihefendic <sslug@sslug> skrev:

> Bare for at afslutte mit snak om webstandarder og webstruktur i layers
> og CSS - da dette kan gavne mange som udvikler websider :]
>
> Jeg har læst nogle spændende artikler som belyser hvorfor man skal
> bruge bruge struktur markup og CSS - - i stedet for den almindelige
> metode (tabel-layout).

Jeg kan godt se fordele af nogle af de ting du har udpeget. Men
web-standarter er ikke kun den måde man laver sidernes struktur og den
måde browseren viser siden på. Det er bl.a. også hvordan browsere
snakker med serveren på og hvilke data der bliver sendt/ikke sendt til
og fra browseren. Det var jo derfor, som vi i øvrigt bestemt ikke skal
forsætte, mudderkastningen startede.

Det hjælper ikke meget at browsene bliver bedre til at følge
web-standarterne for visning af websider, når det basale fundamen,
nemmelig kominikationen til/fra server/browser, i nogle browsere stadig
ikke følger standarterne!. Og det er selv om at nogle af dem sidder i
den gruppe som vedtager webstandarterne!... det er s.. nej, jeg vil ikke
skrive sætningen færdig. Du kan sikker regne den ud !!!

(John =;-)
--
Den sikre vej til en sikker backup... ALBackup
http://www.adilock.dk/~john/albackup/