Re: [PROGRAMMERING] [PHP][HTML]

>Er du overhovedet inde og kigge på hvad der sker rundt omkring!?

Ja, det skulle jeg da mene? Jeg ser dagligt utallige sider med fine små skilte i bunden, hvor man kan se at siderne er WC3-validerede. Og dog alligevel ligner siderne
lort i mozilla, fordi folk slet ikke forstår at validering ikke er det samme som at det virker i alle browsere. Jævnfør problemet med IE og dens dårlige CSS implemnetering.

Men det her er vel sort snak for dig. I dine øjne er valid = ser fin ud i alt

Jeg kan fortælle dig at mange skifter over til _rene_ CSS sider pga. de fordele man får:

Der er sikkert også nogen som følger Jakob Nielsens anvisninger til punkt og prikke -Og der er så nogen der ikke gør. Din pointe er?

- Siderne er lettere at opdater (kæmpe fordel)

Det kan diskuteres

- Man kan bygge nogle rigtig FLOTTE hjemmedier - og de vil forblive simple. CSS giver mange fede muligheder.

Så du siger dermed at CSS giver flottere hjemmesider? Vrøvl

- Man bevæger sig endnu mere mod XML

En tabelstruktur ligger altså meget langt fra XML? Hmm lad mig nu... nah, den må du selv regne ud

>Så ved du ikke en skid om CSS - - - hvis du fyrer sådan noget møg ud. Jeg kan opbygge ALT i CSS, og det kan mange andre også! Jeg kan opbygge ting i CSS >som du ALDRIG vil kunne opbygge i tabeller.

Må jeg få et eksempel på et layout jeg ikke vil kunne opbygge med tabeller?

Se de sider i forskellige browsers og de vil ligne hinanden 100% - og de er meget smart opbygget, kig på koden!

Trist din hjemmeside ikke bliver vist korrekt i fx Mozilla. Men ok, den er vel smart opbygget?

Browserne? Hvis du følger W3 standarder så kan siden med LETHED vises i både Opera, Mozilla og Internet Explorer!

Vrøvl.

Gå ind på google og søg på "internet explorer box model problem".

>Hvorfra ved du at jeg ikke har arbejdet med meget avanceret hjemmesider?

Jeg har da set din referenceliste? Jeg har set din hjemmeside. Den bliver vist forkert i Mozilla og koden ligner ikke noget jeg ville sætte navn på. Det lugter af
noget som er lavet i et eller anden WYSIWYG editor? Frontpage måske?

Jeg bygger selv meget avanceret hjemmesider - og jeg gøre dette som både privatperson og som professionel. Altså, jeg tænkte en gang ligesom dig, men så læste jeg en rigtig god bog af en mand, som hedder Jeffrey Zeldman. Læs hans bog Designing With Web Standards - så vil du få en hel ny måde at tænke på.

Du har ingen anelse om hvad jeg tænker, langt fra :-)

Pointen er ligesom at du ikke skal udvikle sider som understøttes af Netscape 4.0...! Det er forældet, det er ubrugeligt, hvis du udvikler sider til Netscape 4.0 er de allerede forældet. Byg heller hjemmesider som er fremtidssikret - og hvordan gøre du så det!? Jo, du bygger hjemmesider som understøtter de nyeste standarder. Men når de er sagt, så kan CSS sider også vises i Netscape 4.0 - dog bliver de ikke nær så fancy! Og de kan endda vises med tekstbrowsers som Lynx!

Altså, dermed siger du at min Mozilla browser er forældet og at din hjemmeside er fremtidssikret? Din side virker i IE men ikke i Mozilla. Spændende og yderst¨
professionelt :-)

Hvis du har opera, så prøv f.eks. gå ind på http://fedora.redhat.com/ og fjern CSS formatering og fjern billede understøttelse - så vil du se hvad jeg mener. Siden er stadigt brugelig!

Hvem snakker om brugelighed? Herregud, de fleste sider er da også brugbare i Lynx, men det var ikke det vi snakkede om vel.

Altså, jeg udvikler selv hjemmesider professionelt og jeg har også brugt tabeller, men efter jeg har lavet research og undersøgt hvad CSS kan og hvordan de er understøttet af de nyeste browser, well så har jeg bestemt mig for : alle de nye sider jeg laver bliver opbygget i layers!

Ja, du er meget professionel :) Det har du vist nævnt et par gange tidligere

Tabeller er langt mere komptabile end noget fancy CSS, det er da helt sikkert :-)

Jeg vil sige at man er nået til det punkt hvor fancy CSS er ligeså kompatibelt som almindelige tabeller.

Vrøvl

Og du skal sgu også tænke på fremtiden! Jeg ved ikke, har du set at flere og flere mobile enheder får Internet adgang og en browser? Kan du se hvad der sker hvis du bygger en side i tabeller og dernæst skal opdatere siden? Lad os sige du har en kæmpe side – over 1000 sider. Lige pt. er browsning på mobile enheder ikke særligt populært, men hvis den bliver det om 2 år. Herefter har du en kunde som ønsker at hans side også bliver tilgængelige fra mobile enheder – ups, nu skal du ændre over 1000 sider, ikke så smart… Imens skal jeg kun ændre 1 CSS fil, og lige pludselig understøttes de 1000 sider også af mobileenheder...

Hvad fanden ævler du om? 1000 sider? Mobile enheder? Hvad pokker har det med CSS at gøre? Christ

Jeg er især glad for Internet Explorer og dens måde at håndtere CSS på. Det er nemlig slet ikke fyldt med fejl og det er nemlig ikke et større arbejde at tweake
sit CSS så det bliver vist ens i både mozilla og IE :-)

Bare følg W3 standarder og du vil ikke få et problem, og hvis du gøre - - - er den sikkert meget lille.

Den lader vi lige stå et øjeblik!

PS: Jeg siger ikke at man skal fjerne tabeller TOTALT. Det kan stadigt være en stor fordel at bruge tabeller i nogle tilfælde, bl.a. når man viser data som er struktureret i tabeller. Det jeg siger er - - - man ikke skal benytte tabeller for at lave ens side struktur!

mvh // amir