Re: [PR] DRs mediepolitik - Pressemeddelelse som åbent brev

Igen må jeg sige, at jeg er ganske enig med Jesper. Kun et enkelt sted ville
jeg have vinklet den lidt anderledes.
Længden af indlæget er ved at være nede på en passende længde (så kort, at
nyhedsjournalister gider, at læse den).

Jesper Krogh wrote:

> Det er ikke vores opgave at løse DR's problemer.. hold det udenfor og
> skyd på problemet i stedet for.

Det var muligvis mig, der opfordrede til at tage BBC vinklen ind i billedet.
Ideen var, at gøre opmærksom på at SSLUG ikke er en forening, der brokker
sig over alt og alle - også i situationer hvor der ikke kan findes en
fornuftig løsning. At pege på BBC viser, at der kan findes løsninger som
SSLUG værdsætter. At BBC samtidigt er et forbillede indenfor public service
TV på andre områder, der er SSLUG uvedkommende, gør blot vores henvisning
dertil bedre.

Så noget a.la.
---
DR er ikke den eneste public service station, der ønsker at gøre
TV-produktioner tilgængelige via internettet. Vi vil i SSLUG gerne gøre
opmærksomme på de initiativer som BBC er i færd med. Her bliver der brugt
åbne standarder, der sikrer, at alle kan få adgang på lige vilkår. Det er
altså teknisk muligt, at vælge en løsning, der benytter åbne standarder.
Der er hermed ingen grund til ikke at efterleve folketingets nylige
beslutning om, at det offentlige skal åbne stander hvor det er muligt.
---

Tricket er at benytte ordlyden "teknisk muligt", som netop går igen i
folketingsbeslutningen.  Vi skal ikke skrive noget som helst om Dirac eller
codecs eller lignende. Blot at BBC har en løsning på problemet, der
er "teknisk mulig". Hvis denne ene linie bliver refereret i nok medier, så
sætter vi sammen med folketingsbeslutningen maksimalt pres på DR.

Mvh

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-08-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]