Re: [PR] PM om M$ patent på virtuelle skriveborde

Andreas Bach Aaen skrev:

> Er det mig der er gal på den eller er dette ikke et rent
> look-and-feel patent?

Det er noget bredere end hvad jeg opfatter som
»look-and-feel«.  Det er hele ideen med virtuelle
skriveborde og oversigter over dem de udtager patent på,
uden hensyn til præcist hvordan man lader det se ud.

> Her troede jeg i det mindste, at der var en vis koncensus
> om at patentbarheden er begrænset her.

Åbenbart ikke.

> Hvad med et patent på at placere speederen i en bil ud for
> højre fod? Det er et af den slags patenter der går ud over
> brugervenligheden - og vil gøre det endnu vanskeligere at
> skifte operativsystem - eller bil?

Men det giver flere patenter.  Og dermed mere arbejde og
større jobsikkerhed til Patent- og Varemærkestyrelsens
medarbejdere og til patentkontorer og patentjurister. - Med
andre ord større omsætning, større BNP og dermed økonomisk
vækst.

Jacob
--
»Optimist, demokrat, idealist!«       -- Christian Mikkelsen