Re: [PR] PM om M$ patent på virtuelle skriveborde

Gitte Wange skrev:

> Vi er nogle stykker der mildest talt er forargede over Microsofts
> patent på virtuelle desktops - en funktionalitet Linux-brugere har
> nydt godt af i snart 15 år!

Nogen der kan sætte dato på hvornår "desktop pagers" første gang
dukkede op?  Jeg mener jeg har brugt det fra engang i 1994 i FVWM.  Vi
skal have fundet noget kode fra den gang frem, så vi kan vise folk
hvad det er Microsoft har fået patent på.

> Set i lyset af at der snart skal være høring om det irske
> EU-formandskabs patent-direktiv, vil det være smart at få losset en
> pressemeddelelse ud nu!

Enig.

> Så her er et udkast til struktur og ting det vil være godt at få
> med:
>
> o Link til det gode patent-direktiv (parlamentets) og et link til
>   det dårlige (formandskabets).

Vi bør nok ligefrem tage udvalgte dele og sætte op side om side - også
med de gældende regler i USA (hvor patentet åbenbart er udstedt) - så
folk let kan se hvor tæt irerne er på USA's regler og hvor meget
klarere EU-parlamentet støtter sund fornuft.

> o Uddrag af M$'s patent (evt. det jeg postede på sslug.itpolitik?)

Gerne sammen med et klip fra FVWM's dokumentation, hvis beskrivelsen
der ligner patentprosaen nok til at folk vil kunne se ligheden.

> o Citat fra en der har brugt denne funktionalitet længe (Sparre
>   nævnte noget med at han har brugt det fra starten af 90'erne)

Jeg tror nu først det var i 1994 jeg begyndte.  Jacob Nordfalk har
brugt det før mig.  Det var ham der fortalte mig om det.

> o Citat af mig der er ret så forarget
>
> Andet?

Det burde kunne gøre det.

Jacob