Re: [NOVICE] replace i asp / htm filer

On 9 Jul 2012 at 10:49, Folmer Fredslund wrote:

> [...]
> http://stackoverflow.com/questions/1251999/sed-how-can-i-replace-a-new
> line-n
>
> og lavet en sed kommando som burde gøre det du efterspørger:
>
> sed  ':a;N;$!ba;s|\n</head>|\n<!--#include file="include/header.inc"
> -->\n\n</head>|' test.html
>
> sed er navnet på kommandoen
> test.html er navnet på en fil jeg har lavet (inkluderet nederst)
>
> Når det skal køres på mange filer (efter du har testet at det virker)
> så kan du bruge "-i" muligheden til sed så vil den overskrive filen
> direkte (default er at skrive til terminalen).

Det kunne det i hvert fald, hermed rettet næsten 1000 asp filer, på
kort tid, sammenlignet med de mange timer det ville tage manuelt.

Og det virkede perfekt, rettede bare til med "-i" og "*.asp"

10000 tak for hjælpen :-)

De venligste hilsener
Danjel

> mvh
> Folmer
>

> -- indhold af test.html --
> <head>
> something here
> next line empty
>
> </head>
>
> something else here
> -- indhold af test.html --
>
> -- output efter sed kommando --
> <head>
> something here
> next line empty
>
> <!--#include file="include/header.inc" -->

> [...]

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-08-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]