Re: [NOVICE] bruger på apache

On 2012-07-19 14:52, Danjel Jungersen wrote:
> Hejsa...
>
> Jeg har et par sites, men jeg er bange for at det ikke er sat op
> optimalt.
>
> Jeg skal kunne køre cms, så apache (www-data på debian??) skal have
> læse/skrive rettigheder.
>
> Men brugeren skal jo også have læse skrive rettigheder.
> Altså ejeren af domænet (i dette ene tilfælde også mig, men det er
> vel irellevant), skal jo kunne uploade f.eks. via ftp.
>
> Hvad er den "rigtige" måde at sætte det op på??
> Owner?
> Group?
> rettigheder?

tja du kunne jo lægge dig selv ind i gruppen www-data
og så huske at give group skriveadgang til
relevante data-directory/filer

store (flerbruger-) systemer gør det på en anden måde, for det er jo ikke
så smart at åbne for alle i www-data gruppe kan skrive/læse
i hinandens data-filer....

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-08-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]