Re: [NOVICE] hvordan hente data ud af defekt pc?

Hej

Løft disken ud af maskinen. Sæt den i et billigt USB diskcarrier system.
Brug diskcarrier'n på en eller anden Linux box.
Monter USB disken et eller andet sted, typisk i /mnt. Filsystemet er jo nok vfat or so. Alternativt kan du være heldig (oftest) at du slet ikke behøver montere USB disken, det sker automatisk. I så fald, kig under /medie (på openSuSE i hvert fald)

Kopier de ting du vil redde :-)

Nils Grøngaard skrev:
Hej!

Min et år gamle Zepto bærbare er gået i stykker, så den simpelthen ikke kan tændes. Jeg har backup af langt de fleste ting på den, men der er trods alt nogle data, jeg helst ville sikre, før jeg sender den til reparation. Hvor svært er det at hente data ud af harddisken? Er det noget, man kan betale sig fra uden at blive ruineret?

Mvh Nils

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223

Novell Certified Linux
Professional 10035701

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]