Re: [NOVICE] power management

On Thu, 19 Feb 2009 23:42:32 +0100
Lasse Luttermann <sslug@sslug> wrote:

> Throttling control betyder at CPU'en kan skifte hastighed når den
> ikke bruges (og derved spare strøm). Limit interface betyder (så
> hvidt jeg har forstået) at man kan sætte en øvre grenste for hvor
> hurtigt cpu'en køre.

> Det her er ikke en seperat CPU men bare en representation af
> "den anden halvdel" af en dualcore CPU. Den kan ikke limit eller
> throttle for sig selv (følger altid CPU0's indstillinger).

> Ubuntu burde understøtte throtteling som standart, prøv eventuelt at
> tilføje CPU frekvens appletten til dig gnoma panel.
> [...]

Sorry, men jeg glemte lige et par småting...

Hvis du virkeligt gerne vil ned i strøm så kan jeg anbefale dig at se
på andre ting end CPU, må min maskine er der en forskæld på 0.9Wh om
jeg bruger cpu throtteling eller ej, men en forskæld på 5Wh om jeg har
fuld eller lav lysstyrke på skærmen.

Et rigtig godt util til at finde ud af det hedder "powertop" det kommer
med forslag til hvad du kan gøre...

- Lasse

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]