Re: [NOVICE] power management

Frank Damgaard skrev:
Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

Jeg har en HP tx2590 med en AMD Turion-X2 ZM-80. Jeg forsøger at gøre
den lidt mere økonomisk hvad angår strømforbrug.
Jeg har installeret powernow-k8.

sslug@sslug:~$ cat /proc/acpi/processor/CPU0/info
processor id:            0
acpi id:                 0
bus mastering control:   yes
power management:        no
throttling control:      yes
limit interface:         yes

måske ikke enablet i kernen, eller BIOS ?

Hvordan kan jeg se det i kernen? Har ikke prøvet den slags før. Det samme gælder for BIOS.
Jeg bruger Ubuntu 8.10 med kerne 2.6.27-12-generic.

sslug@sslug:~$ cat /proc/acpi/processor/CPU1/info
processor id:            1
acpi id:                 1
bus mastering control:   yes
power management:        no
throttling control:      no
limit interface:         no

Er powernow-k8 ikke noget som kan styre cpu-forbruget og dermed
strømforbruget?
Jeg har tilsyneladende ikke noget "power management" installeret.
Hvad kan jeg gøre? Og hvad er "throttling control"?

hvilken linux distribution anvender du?
Ubuntu har et andet system som afløser/alternativ til powernow-k8

Er der nogen som ved det?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]