Re: [NOVICE] dvale, hvil og xbindkeys?

E. Sjørlund skrev:
Martin Jochimsen wrote:
E. Sjørlund skrev:
Martin Jochimsen wrote:
hejsa

Jeg har en HP Pavilion tablet. På skærmen sidder der en knap, som jeg
vha. xbindkeys-config har indstillet til at rotere mit skærmbillede, når
den er i tablet mode. Knappen kunne i første omgang ikke "huske" sin
funktion, men det fungerede fint efter jeg havde lavet en
opstarts-session for xbindkeys.
Jeg har også efter en masse besvær fået hvile/dvale til at fungere. Nu
er problemet så at xbindkeys ikke "vågner" op efter et hvil.
Hvad kan jeg gøre for at få xbindkeys til at køre igen efter dvale/hvil
Jeg bruger Ubuntu 8.10 og hvile/dvale scriptet ser sådan her ud:

/etc/pm/sleep.d/25i8042

Code:

#!/bin/bash

case "$1" in
    hibernate|suspend)
        # Unbind the AT keyboard interface.
        if [ -f /sys/bus/platform/drivers/i8042/unbind ]; then
            echo -n "i8042" > /sys/bus/platform/drivers/i8042/unbind
        fi
        ;;
    thaw|resume)
        # Rebind the AT keyboard interface.
        if [ -f /sys/bus/platform/drivers/i8042/bind ]; then
            echo -n "i8042" > /sys/bus/platform/drivers/i8042/bind
Kan du ikke bare kalde dit opstarts-session script på dette sted?
Så jeg kan gøre hvodden?
Kan du give et eksempel? Jeg ved ikke lige hvad du mener...!

Hvad er det, du har lavet i det du kalder en opstarts-session?

Det jeg mener er bare, at jeg har oprettet en session i System->Indstillinger->Sessioner
Navn: xbindkeys
Kommando: /usr/bin/xbindkeys

De andre små programmer, som jeg selv har tilføjet inde i "Sessioner" (f.eks. Cellwriter og Easystroke) fungerer fint efter at computeren har været i dvale....men det er måske en anden type programmer end xbindkeys?

Du skal sætte den samme kommando ind i det afsnit herover, hvor jeg
startede min kommentar.
Men start med at sende det du kalder din opstarts-session.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]