Re: [NOVICE] netbank under Ubuntu 8.10

Gerd Schirner wrote:
> Vil forsøge at køre også netbank med Ubuntu 8.10, således at jeg kan
> skrotte WINDOWS helt. Jeg har tidligere med Fedora kunnet logge ind på
> netbank - det var med KDEs Konqueror. Nu bruger jeg den nye Firefox, og
> får en fejlmeddelelse fra BEC (edb-centralen): "DIN BROWSER UNDERSTØTTER
> IKKE JAVA" (!)
> JAVA JRE 1.6.0_11 er installeret. Jeg forsøgte også fra en anden bærbar
> med Ubuntu, hvor jeg har JDK 1.6.0_04 installeret, og kørt javac/java (med
> held), her får jeg også at vide: DIN BROWSER ....osv

> [...]

Det burde altså være helt ligetil og problemfrit med en BEC-netbank. Måske
har du glemt at installere et browserplugin til Sun Java? Det er ikke nok
kun at installere Java runtime/dk.

Start firefox og skriv 'about:plugins' i adresselinjen. Og se om et Java-
plugin fremgår af listen.

Du kan desuden gå til http://java.com og trykke på "Do I have Java" og få
verificeret om Java virker i din browser - det kunne jo være at Java i
almindelighed virker, og at der kun er problemer specifikt med netbanken -
den information ville være nyttig ifht. at løse problemet.

En anden potentiel årsag til problemer er hvis du har installeret flere
forskellige "konkurrerende" Java-plugins - f.eks. både Sun Java _og_ noget
gcj/openjdk eller lign.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]