suspekt kern.log entry

Hej, den her besked dukkede op i min kern.log idag:
localhost kernel: ata9.00: 16 bytes trailing data
Jeg har googlet det men kan ikke finde ud af om det betyder at disken er ved
at være stegt. Jeg ved heller ikke hvordan jeg finder ud af hvilken af
diskene det er, der henvises til med ata9.00?

mvh rasmus