Re: [NOVICE] nye programer vises ikke

hans henrik buur wrote:
> hej jeghar re installeret min suse men nu er der ikke nogen genvej til nye
> programmer der er heller ikke nogen nye programmer der vises via komando,
> hvad kan jeg gøre, mvh hhb

Bruger du KDE eller GNOME?

Hvilke programmer drejer det sig konkret om? Kommandolinie-programmer dukker
ikke op i menuen af gode grunde.

Hvis du har installeret et program og det ikke kan startes med passende
kommando i en terminal, så er det ikke installeret.. eller packageren har
dummet sig mere end almindeligt meget, hvilket ikke er så sandsynligt.

For at finde ud af hvilken kommando der starter et program kør: rpm -ql
<pakkenavn> og kig efter */bin/<et-eller-andet>

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk