Re: [NOVICE] Hvordan starter jeg i text-mode?

Jørgen Heesche wrote:

> Du skal starte i runlevel 3:  Full multiuser mode
> Find i filen /etc/inittab linien:
> id:5:initdefault:
> Ret 5 til 3.

/etc/inittab findes ikke på ubuntu med mindre man installerer pakken
sysvinit. Den er ikke default.

Den nemmeste måde at "slippe af" med grafikken er at fjerne
/etc/rc2.d/S13gdm:

cd /etc/rc2.d
mkdir DISABLED
mv S13gdm DISABLED

Så kan man altid fiske S13gdm frem igen hvis man har brug for det.

Det er ikke pænt, men det er rimelig logisk, og nemt at rette op på igen.

/k