Re: [NOVICE] Hvordan starter jeg i text-mode?

Jens Bang wrote:
Jeg kører Ubuntu 7.04, og den starter op med en grafisk login-skærm. Jeg kan huske at jeg (da jeg kørte KDE på Fedora Core 4) fik den sat op til at komme med en text-mode login-skærm. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan jeg fik den til det. Er der nogen der kan hjælpe med det?

Du skal starte i runlevel 3:  Full multiuser mode
Find i filen /etc/inittab linien:
id:5:initdefault:
Ret 5 til 3.

--