Re: [NOVICE] Hjælp til Knoppix installati on

Kristian skrev:
> Jeg har lagt Knoppix på en cd, men det virker simpelhen ikke. Jeg har
> slettet mit system på min computer, sat den til at boote fra cd-rom, men
> når at jeg sætter min Knoppix-CD ind, så siger den "Boot frin ATAPI
> CD-ROM: FAILURE ...
>
> Nogen der kender noget til det?

I en af dine tidligere mails fortalte du hvad der rent faktisk lå på den
 CD - du har med andre ord adgang til en PC mere, en PC som du rent
faktisk ved virker.

Det geniale ved live CD distributioner som fx KNOPPIX er at de intet
ændrer ved den maskine, man booter med live CDen.

Du skal derfor hen til den maskine, som du brugte til at se hvad der lå
på din CD. Sæt din Knoppix CD i og genstart maskinen. Hvis BIOS er sat
til at boote fra CD, og det er vel > 99 % af ny og nyere PC, så vil
maskinen boote fra din Knoppix CD, hvis denne er OK.

Hvis maskinen starter som normalt med fx WinXP, så er din CD ikke brændt
på den rigtige måde.

mvh

Eskild