Re: [NOVICE] Installering af dual-boot

Den Tue, 10 Jul 2007 14:12:25 +0000 skrev Jørgen Heesche:

> Jeg er ikke helt med. Da jeg havde defragmenteret min windowspartition
> viste det afsluttende skærmbillede et antal fil-klumper med tomme
> arealer imellem
> Ved at måle på skærmbilledet med en lineal bestemte jeg højre endepunkt
> af den sidste klump. Med lidt forholdstalsregning blev milimetrene omsat
> til bytes, således at starten på den nye partition kunne bestemmes.
> Havde det ikke været nødvendigt at bruge den lidt fuskeragtige metode?.
> Ville gparted have flyttet windowsfilerne, hvis jeg havde valgt et
> [...]
Jeg var også i gang med linealen og lommeregneren, men efter at have læst
dokumentationen for GParted, er jeg tilbøjelig til at tro, at Erling har
ret. Det giver i hvert fald ikke megen mening at skrive, at man kan ændre
størrelse på filsystem og partition, og at man skal lade Windows checke,
at alt er i orden inden man bruger det, hvis operationen har smadret
filsystemet.

Mvh Michael