Typer af Linux

Hej
Jeg er helt ny bruger af en Linux, der hedder Mandrake 10.1
Når jeg læser diverse spørgsmål og svar rundt omkring, så flyver udtrykkene
omkring med "Suse, Debian, RedHat, KDE osv.
Jeg ved - jeg har KDE - men hvad er SUSE - RedHat osv.
Hvor kan jeg læse grundprincipperne i opbygningen af Linux?
Mvh
Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]