Netværk

Jeg beklager hvis dette ikke er det rette forum at spørge i, men måske er der en derude, der kan hjælpe mig på vej. Selvom jeg kører linux (opensuse 10.2) på begge mine computere, så er det ikke et direkte linux-relateret spørgsmål. Så igen - undskyld hvis spørgsmålet falder udenfor kategorien.

Jeg er tilsluttet en delt ADSL forbindelse med DHCP (dynamisk IP adresse) fra en switch i en andelsboligforening.

Jeg vil så lave mit eget lille netværk med en linksys WRT54G router, så jeg også kan bruge en bærbar med trådløs forbindelse på nettet og evt. printe på den printer der er tilsluttet min desktop, samt i bedste fald dele filer mellem de to computere.

Jeg har søgt på nettet, men har ikke fundet svar jeg forstår...
Mine spørgsmål er:
Hvordan skal routeren sættes op. Skal den sende DHCP IP adressen videre til hhv. desktop og bærbar - eller skal de to computere have unikke ip adresser tildelt af routeren - eller bestemt som faste? Eller hvordan gør jeg?

mvh Søren Tarp

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]