Programmer til bygge og anlægsbranchen

Hej Alle.

Først en kanon indsats i laver og gør jo at man bliver en stolt linux
"ejer"

Men spørgsmålet, går i sin enkelthed ud på.

Har i link eller kender i programmer der er målrettet eller kan bruges i
bygge og anlægsbranchen. Her kan man vel dele det op i 2 sektioner. En
general med crm, erp, cms, tekst, regneark, browser, økonomi og hvad der
nu bruges for at kunne arbejde i branchen eller drive en virksomhed i
branchen.

Der udover er der mere målrette software, såsom cad, beregningsprogrammer,
beskrivelses programmer etc.

Jeg søger ikke nogle bestemte programmer, men forsøger at f lavet et
overblik over hvad der findes. Hvis der kommer nogle forslag, vil jeg
kigge på dem og s se at f arbejdet videre med en "liste".. Ikke reklame,
men grund iden kan ses her. www.itedb.dk som vil blive lavet om til et
joomla site i 1 el 2 kvt.

Jeg er net til den erkendelse, at f f.eks. cad programmer til at kre
eller virke p min eller andres linuxbox, er mere end hvad jeg evner. Men
jeg nævner det, for at henlede opmærksomheden p, at man benytter sig af
nogle remlige acceptabel programmer s som, ADT, REVIT, Bently, Archicad
til cad. Buildesk til energi osv.

Jeg har tegnet med f.eks. Qcad. Det er ok, men kan bare ikke st ml, med
hvad der kræves af produktivitet samt tegnings kvalitet i en hverdag. Men
et program som Brics Cad er ret ok. Findes i rpm. Men desværre var det ikke
mig muligt, at f det til at virke rigtig. Specialt var der
problemstillinger, der tog noget overhånd på en Ubuntubox. Men måske andre
kan.

Pt er BricsCad ved at udkomme i en version 8 og efter producentens egen
udtalelser kommer der en "native" udgave i løbet af 007 :-)

I denne forbindelse, findes der jo sider med Cad linux. Men alle forslag
er velkomme. Om der er nævnt eller ej.

Der er masser af oversager til nødvendigheden med sådan en side. Ikke
mindst fordi, at i denne branchen er man begynd p det digitale byggeri
"DDB" hvor man benytter den åbne standart IFC samt nogle xml muligheder.

Lidt for meget at komme ind p her. Men syntes det er positivt at se, at
der rent faktisk bliver brugt noget åbent standart..

Håber p en god tråd, og have en god Linux Dag

Mvh

Jan Nielsen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]