Re: [NOVICE] Diff bøvl

Niels Rasmussen wrote:

> Som bruger kan jeg ikke, men som root kan godt skrive æøå, har det her
> noget med læse/skriverettigheder at gøre ?

De gange jeg har haft problemer med æøå har det skyldes variablen LC_CTYPE.
Jeg mener at alle LC_xxxx variablene styrer sprog og keyboard opsætningen,
i hvert fald for terminalen. Prøv at sammenligne værdierne for root og din
egen bruger.
Kør f.eks en
%> set | grep LC
i bash både som bruger og root og se om de er forskellige , kig især på
LC_CTYPE. Prøv evt. også
%> echo $LC_CTYPE

Jeg bruger selv Mandriva der har et værktøj, 'LocalDrake' der sætter sprog
og tegnsæt og såd'n hvis man har rodet sig ud i noget skidt. Jeg ved ikke
om der er noget tilsvarende i Debian.

hilsen rune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]