Re: [NOVICE] Opsætning af grafik kort openSUSE 10.2 - GeForce FX 5200

2007/1/1, Martin Schlander <sslug@sslug>:

Niels Jensen wrote: > Jeg har downloader driver filerne fra nvidia.com, men jeg kan ikke finde > ud af hvorldes jeg får dem fra den CD jeg har lavet med dem til SuSE > systemet, så jeg installerer dem med kommandoer som rpm filnavn.

Se evt. følgende howtos:
http://suse.linuxin.dk
http://www.suse.de/~sndirsch/nvidia-installer-HOWTO.html

Det andet link var yderst informativt, men jeg endte med at gøre følgende:

log på som root startx i commando prompt - runlevel var 5 så startede de grafiske miljø faktisk op med rimelige parametre startede firefox og downloadede de relevante to pakker fra www.nvidia.com installerede først jeg x11-video-nvidia ved at højre klikke på pakken og vælge install software dernæst installerede jeg nvidia-gfx-kmp- på samme måde stoppede x ved at logge ud genstartede med startx, og nvidia driveren startede.

Tak for hjælpen!
-
With kind regards from Niels Jensen
Living Safely in Slangerup - Northwest of Copenhagen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]