Re: [NOVICE] TV-kort på Linux

Claus wrote:
Hej (igen) NG

Jeg har et TV-capturecard som jeg gerne vil bruge på min FC4.
Som jeg forstår skal den bruge en BTTV-driver.

Hvordan finder jeg ud af om den er i FC4?
/sbin/modprobe -l

Er der andre filer der skal bruges?

Der skal bruges drivere til tuner og lyd mm., men hvis FC4 har bttv, findes de øvrige drivere formentlig også. Monter kortet og prøv med xawtv. Mit TV-kort bruger ivtv, så jeg har ingen erfaring med bttv.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug