Re: [NOVICE] Trådløs LAN.

En generel erfaring med disse trådløse opkoplinger, må vist siges
at være, at det fungerer umådeligt ustabilt. Dette er hvad mine venner
rapporterer, og de er gået tilbage til kabler, som jo fungerer upåklageligt.
Dertil kommer sikkerheden, som kan kompromiteres af udenforstående,
hvis man ikke er meget omhyggelig med kryptering af adgangskoder og
lignende.

Men ellers vil jeg anbefale en bedre antenne til datterens pc. De fås
med forlængerkabler, så de kommer fri af andre digitale støjsendere
som f.eks. en pc. (Der er MANGE støjkilder).

/peter

Brian Durant skrev:
Jeg bor i en lejlighed på 82 m2 og har en Linksys Wireless-G router i nærheden af min komputer i den en ende af lejligheden, min kone arbejder på sin bærbar ved spise bordet som er cirka mit i lejligheden og min datter har en komputer ind på sit værelse i den anden ende af lejligheden. Hverken min kone eller jeg oplever problemer med forbindelsen men min datter oplever af og til at signalet forsvinder fuldstændigt.

Jeg havde ellers troede at lejligheden var så lille at der burde ikke være nogle problemer med at fange signalet. Jeg har prøvet at ændre frekvens og der er en eller to frekvenser hvor signalet er mest pålideligt.

Har jeg brug for at styrke signalet og hvis ja, hvordan gør man det? Hvis ikke, hvilket andre tiltage er påkrævet?

Mvh,

Brian

Her i huset har vi opgivet at anskaffe flere trådløse ting. Trådløse hovedtelefoner og mus mister pludselig forbindelsen. Årsagen er ukendt, men vi er foreløbig endt ved forbikørende biler med defekt støjafskærmning eller lignende. Det er surt at blive afbrudt midt i en sats af en symfoni.
Du kunne måske prøve, om din egen/kones maskine også bliver afbrudt på din datters værelse, inden du anskaffer yderligere.

Med venlig hilsen

Steen