Re: [NOVICE] Trådløs LAN.

Frank Damgaard wrote:
On Tue, Feb 28, 2006 at 11:08:28AM +0100, Brian Durant wrote:

Jeg bor i en lejlighed på 82 m2 og har en Linksys Wireless-G router i nærheden af min komputer i den en ende af lejligheden, min kone arbejder på sin bærbar ved spise bordet som er cirka mit i lejligheden og min datter har en komputer ind på sit værelse i den anden ende af lejligheden. Hverken min kone eller jeg oplever problemer med forbindelsen men min datter oplever af og til at signalet forsvinder fuldstændigt.

Er alle maskiner med linux ?
eller er nogen windows.
Jeg har oplevet at visse tråløse enheder kræver opdateret
driver fra producenten for at virke korrekt under windows,e
ellers falder de ud.
Det er nemlig ikke sikkert at problemet er signalstyrke.

Det er kun mig der kører med Linux og OS X. De andre har XP.

Hjælper det at flytte komputere eller routeren (evt. åbne døren)
og giver det bedre signalstyrke ?
Har du mulighed med at prøve anden trådløs hardware på
computeren ?

Det er mit første forsøg på området. Jeg har kun det udstyr jeg har. Ellers skal jeg ude og købe noget nyt.

I givet fald kan det hjælpe med en forlænger-USB (hvis det
er USB-baseret trådløs enhed på PC'en), og placering af
antennen. PCI-kortene med kun antennemulighed bagpå er nok
den ringeste løsning for en antenne :(

Jeps, min datters IBM har en Belkin PCI kort med antenne bag på som jeg har installerede.

Jeg havde ellers troede at lejligheden var så lille at der burde ikke være nogle problemer med at fange signalet. Jeg har prøvet at ændre frekvens og der er en eller to frekvenser hvor signalet er mest pålideligt.

Så vælg disse som standard. Måske andet trådløs udstyr
forstyrrer (naboens net, trådløs radio/TV-opverføringsudstyr
der benytter samme frekvens....)

Alle i området her er flyttede ind for nyligt. Islands Brygge (det nye) er et mærkeligt sted. Der er masser af forstyrrelser i området, også med mobil telefoner.

Har jeg brug for at styrke signalet og hvis ja, hvordan gør man det? Hvis ikke, hvilket andre tiltage er påkrævet?

nemmest er valg af andre frekvenser, bedre placering af antennerne
eller evt. anden trådløst hardware, hvis den bærbare ikke har
problemer med samme placering samme sted som computeren.

Mulighederne er ret begrænsede. Der er bredbånd stik i stue og i kontor områderne. Vi er nødt til at holde routeren i nærheden af kabel modemet. Det er derfor at jeg tænkte på enten kunne man brug en ekstra antenne enten i forbindelse med routeren eller min datters PC. Ellers måske en trådløs bro? Jeg er newbie på området. Jeg har set at man f. eks. set at man kan til købe en ekstra antenne til Airport Extreme baser kan man ikke Få noget lignende til min Linksys "Router-G"?

Mvh,

Brian