Re: Re: [NOVICE] Radio signaler i betonhus (was Trådløs LAN.)

On Tue, 28 Feb 2006 15:21:48 +0000, Jørgen Heesche wrote:

> Men der er ingen problemer med mobiltelefoner. Både samtaler,
> internetforbindelse og radiomodtagelse foregår uforstyrret. Er signalerne
> i mobilnettet meget kraftigere end radiosignaler eller er mobiltelefoner
> bedre modtagere?.
Mobiltelefoner benytter ultra højfrekvente signal - sammenlignelig med en
microbølgeovn. Derfor mulighed for hjerneskader ved for meget mobilsnak.

> Men nu til min egentlige grund til denne mail: jeg har tænkt på at
> købe en bærbar og oprette trådløst LAN, men det kan åbenbart give
> problemer, fordi der midt i lejligheden er en bærende jernbetonvæg.
> Trådløst LAN har jo en kort rækkevidde, signalerne er altså svage,
> dvs. man kan lige så godt opgive trådløst i et betonhus.
I en lejlighed er der ikke de store chancer. Min lillebror havde et
tilsvarende problem, som han løste ved en kombination af at montere
antennen på loftet samt forsøge med forskellige kort - nogen er bedre en
andre. Så du skulle måske forsøge med en række forskellige kort -
fabrikat/model.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen