Re: [NOVICE] Trådlø s LAN.

On Tue, Feb 28, 2006 at 11:08:28AM +0100, Brian Durant wrote:
> Jeg bor i en lejlighed på 82 m2 og har en Linksys Wireless-G router i
> nærheden af min komputer i den en ende af lejligheden, min kone arbejder
> på sin bærbar ved spise bordet som er cirka mit i lejligheden og min
> datter har en komputer ind på sit værelse i den anden ende af
> lejligheden. Hverken min kone eller jeg oplever problemer med
> forbindelsen men min datter oplever af og til at signalet forsvinder
> fuldstændigt.

Er alle maskiner med linux ?
eller er nogen windows.
Jeg har oplevet at visse tråløse enheder kræver opdateret
driver fra producenten for at virke korrekt under windows,e
ellers falder de ud.
Det er nemlig ikke sikkert at problemet er signalstyrke.

Hjælper det at flytte komputere eller routeren (evt. åbne døren)
og giver det bedre signalstyrke ?
Har du mulighed med at prøve anden trådløs hardware på
computeren ?

I givet fald kan det hjælpe med en forlænger-USB (hvis det
er USB-baseret trådløs enhed på PC'en), og placering af
antennen. PCI-kortene med kun antennemulighed bagpå er nok
den ringeste løsning for en antenne :(

> Jeg havde ellers troede at lejligheden var så lille at der burde ikke
> være nogle problemer med at fange signalet. Jeg har prøvet at ændre
> frekvens og der er en eller to frekvenser hvor signalet er mest pålideligt.

Så vælg disse som standard. Måske andet trådløs udstyr
forstyrrer (naboens net, trådløs radio/TV-opverføringsudstyr
der benytter samme frekvens....)

> Har jeg brug for at styrke signalet og hvis ja, hvordan gør man det?
> Hvis ikke, hvilket andre tiltage er påkrævet?

nemmest er valg af andre frekvenser, bedre placering af antennerne
eller evt. anden trådløst hardware, hvis den bærbare ikke har
problemer med samme placering samme sted som computeren.

--
mvh Frank Damgaard  |