Re: [NOVICE] Trådløs LAN.

Brian Durant skrev:

<--- klip --->

 ... men min datter oplever af og til at signalet forsvinder
> fuldstændigt.

Hvor er datterens antenne placeret? Ofte dæmpes signalet af kabler
tilsluttet og i nærheden af computeren. Et bedre (andet) wi-fi
netkort, som USB-kortene beskrevet her
http://www.denhvideby.valby.net/naboskabsnet/udstyr.php kunne
eventuelt prøves.

> Jeg havde ellers troede at lejligheden var så lille at der burde ikke
> være nogle problemer med at fange signalet.

Teoretisk set kan et 82 m2 stor lejlighed godt være meget lang eller
der kan være "langt" mellem dig og din datter :) .

> Jeg har prøvet at ændre
> frekvens og der er en eller to frekvenser hvor signalet er mest pålideligt.

Er der andet "trådløst" udstyr i nærheden (fra naboer, etc.)? Prøv at
aftale hvilke kanaler (frekvenser) I bruger eller hvornår (MB-ovnen)
er tændt.

> Har jeg brug for at styrke signalet og hvis ja, hvordan gør man det?
> Hvis ikke, hvilket andre tiltage er påkrævet?

Der må ikke "skrues op" for signalet (over 0,1 W) eller ændres ved
antennen til wi-fi udstyr i Danmark (nogle gør det vist alligevel). Du
kan læse (meget) mere om det her(fra):
http://www.ingeniordebat.dk/viewtopic.php?p=738&sid=f26c608fa3ca4d74788df33152e7e874#738

ifconfig (i en terminal) giver dig lidt information om din forbindelse
(og om du har mange mistede pakker)?

--
/Jan