Re: [NOVICE] VMWare og adgang til hostfiler

> Du skal se på, hvem der kører vmware. Den bruger:gruppe skal have adgang
> til det dir - og hele stien derned - som du vil dele.

Jeg kører jo blot VMWare som mig(stig), og er logget på med det navn på W2K.
Jeg er med i både Users, og VMWare grupperne.

> Så vidt jeg husker, kører vmware under Gentoo ikke som root, det gør den
> her hos mig (og den har derfor ingen problemer i retning af begrænsede
> rettigheder). Du kan evt. tilføje vmware-brugeren til gruppen users, så
> kan det være, at den får den ønskede adgang, det afhænger af users
> rettigheder i /home.

Sidst jeg havde VMware installeret(v4.5 hvis min hukommelse er korrekt),
promptede min /home/stig mappe for et password og et brugernavn. Når det
var indtastet var adgangen ok. Den prompt dukker ikke op mere.

> [...]
> simulerer flere maskiner i et lokalnet, og ikke vil have forstyrrelser
> ind udefra. Du vil måske efterprøve en Linux+samba med et par
> forskellige windowsklienter, og ønsker at kunne lege med dem uden at
> forstyrre den virkelige samba med dens rigtige windowsklienter.
>
> Nu ved jeg jo ikke hvad du kan lide af desktopmiljøer, men jeg har
> fundet ud af, at kombinationen IceWm og VMWare er helt perfekt for mig.
> Klienterne får deres START smidt ud til højre i skærmen, og vmware kører
>  i et fuldskærme-vindue. Det kræver dog en bred skærm, for at være til

Tak for gode tips.

> God leg.

Jo tak......

Mvh