Re: [NOVICE] Gammel computer.

Lasse Luttermann Poulsen wrote:

Jeg har lige fået fingrene i en gammel laptop (80-486).
Nu er mit spørgsmål bar om hvad der vil være smartest at installere på
den, den skal bruge som skrivemaskine. Men jeg tror ikke det er smart
at køre hverken OpenOffice.org, Gnome eller KDE på den - da de er for
resurse krævende...

Men hvad så?? Jeg har kigget lidt på WindowMaker, men jeg vil gerne
have noget der ligner windows en smule. Der kommer nemlig også til at
være "dumme" MS novicer der skal bruge den.

Jeg har overhovedet ikke nogen ide om nogle gode tekstbehandlings
programmer til Linux som ikke er så krævende som OOo.

Til sådan en gammel maskine er VectorLinux et godt valg se her ftp://ibiblio.org/pub/linux/distributions/vectorlinux/docs/miscellaneous/version_table.html
Hvis du vil have der ligner Windows er IceWm et godt valg Den er også indeholdt i VectorLinux. Som tekstbehandling ville jeg vælge Abiword, den er ikke ret krævende : VectorLinux kan du downloade her ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/vectorlinux

--
Med venlig hilsen
Carl Andersen http://www.vectorlinux.dk - Dansk portal for VectorLinux