Re: [NOVICE] Digital Signatures og Linux.

Mogens Jaeger wrote:
Sune Vuorela wrote:

On 2006-02-26, Brian Durant <sslug@sslug> wrote:

Jeg er vendte hjemme for nogle måneder siden efter 15 år i udlandet. Hvad er det med de her "digital signatures" som forlanges på nogle af de offentlige hjemmesider og hvordan får man det til at fungere med Linux?

Den fås fra TDC - beklager
Men det kan lade sig gøre. Jeg har min til at fungere under Firefox.
Eneste problem jeg har været stødt på, var da jeg skulle ændre min Nem-konto (de havde fundet en over 20 år gammel konto, i en nu ikke-eksisterende filial). Selvom jeg kunne logge på siden med brug af den digitale signatur, ville den have mit password til det også - nå - en enkelt telefonopringning til banken klarede problemet.

Tak. Jeg kan se jeg skal ha' en TastSelv kode først fra Skattevæsnet. Mærkeligt. OK, Hvad gør man hvis man har en "dual boot" system? Er det en fil at man gemmer et eller hyr?

De giver adgang til forskellige private ting, som skatteoplysninger, su, lægejournaler, ... Samtidig kan du også signere dine emails med dem.

digitalsignatur.dk er din ven.

Det er relativt simpelt at få det integreret i konqueror på en
forsvarlig måde, lige som kmail også virker fint.

/Sune

Brian