Re: [NOVICE] Gammel computer.

Peter Andersen wrote:
En mulighed

Jeg ville ikke vælge en gammel distro. Fejl er ikke retter og bliver det ikke.

En minimal installation af en moderne distro burde ikke være mere resource krævende. Fx siger de kloge at kerne 2.6 er mindre or hurtigere end 2.4...

Jeg har ikke nogen erfaringer med at få noget til at ligne eller opføre sig som windows. Men jeg kører openbox og den er ret lille (derudover er den rigtig smart fx med genvejstaster).

Og abiword (som allerede er blevet anbefalet) er måske det eneste bud på et let tekstbehandlingsprogram. Jeg bruger det ikke selv så meget, men det er hurtigt, læser (måske skriver?) word dokumenter og ser ret flot ud (efter min mening flottere end oo.org).

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk