Re: [NOVICE] KISS ON

Erik Jakobsen wrote:

>Hej.
>
>Jeg er radioamatør, og har dertil et modem. Ikke et telefonmodem.
>
>Softwaren kan sættes i KISS mode.
>
>Jeg har fundet den software, der gør, at KISS bliver sat til OFF,
>men jeg kan ikke hitte udaf, at ændre scriptet til at sætte KISS ON.
>
>Er der mon nogen her, der kan hjælpe ?.
>
>Her er KISS OFF scriptet:
>
># ./kiss-off.pl >/dev/ttyS1
>#
>

>sleep 1;
>printf("%c%c%c", 192, 255, 192);
>sleep 1;

Det giver ikke ret meget mening... den eneste dette script gør er (hvis
det da er et perl script) at skrive 3 tegn, nemlig nummer 129 i ASCII
tabellen, nummer 255 og så nummer 192 igen. Jeg tror ikke det her er
hele scriptet, men jeg kender ikke umiddelbart noget til radio modems
(Jeg ved godt hvad det er, og konceptet i dem - men har aldrig "leget"
med et.)

Måske du skulle overveje at stille spørgsmålet på sslug-teknik istedet for.

- Lasse Luttermann