Re: [NOVICE] Kissd

Kenneth Richard Sørensen wrote:

> Jeg har netop købt en kiss dvdafspiller og vil derfor gerne installere
> kissd. Jeg har downloadet filen, men jeg forstår ikke anvisningen til
> installationen.Er der nogle der har erfaringer med kissd?

Ingen

> Se anvisning på: http://popies.net/kissd/
>
> -Kenneth
>
> Jeg køre i øvrigt Ubuntu 5.10
Du ind i konsolen og cd til mappen hvor den downloaded fil, fordi du bruger
ubuntu vil jeg anbefale at du bruger det første sæt kommandoer. Det andet
sæt er til RPM-baseret distributioner(Red Hat, SUSE osv).

tar er til at udpakke komprimerede filer.
cd er til at gå ned i mappen som du har udpakket til.
make er et konfigurationsprogram, der gør programmet klar til at blive
installeret på din maskine.
make install installere programmet.

:~$ cd /home/user/Desktop
:~$ tar xvfj kissd-X.Y.tar.bz2
:~$ cd kissd-X.Y
:~$ sudo make
:~$ sudo make install

Hvis du ikke har installeret tar (den er vist standart i ubuntu) skal du
lige skrive:
:~$ sudo apt-get install tar

Hvis du ikke har installeret make skal du lige skrive:
:~$ sudo apt-get install make

Med venlig hilsen
Jan Trøjgaard