Re: [NOVICE] Hvilke Linux versioner er oversat til dansk?

Jørgen Heesche wrote:

> Populært eller ej, man havde vel ikke andet før Windows, (som forøvrigt
> forudsatte noget kendskab til DOS).
> Det kunne selvfølgelig være udmærket med oversættelser, men det kræver
> jo i et vist omfang, at der kan findes passende danske ord for begreber,
> der ikke før har været kendt i dansk sprog, en direkte oversættelse fra
> ordbog vil undertiden være mindre heldig.

Dårlig oversatte ord / begreber, eller ord / begreber, der ikke burde have
været oversat, det kan du altid finde, uanset hvor det er du søger. Linux
programmer er ikke nogen undtagelse. Jeg har fået mig nogle billige grin
fra tid til anden. f.eks. Ordbehandlingskomponent,,, Det har da altid
heddet Tekstbehandlingsprogram, jeg skulle lige sunde mig inden jeg fattede
at det var det der var tale om,,,

Det ændre imiderligtidelig ikke på, at regtigt mange fortræker at deres OS /
programmer er oversat til deres sprog, Dansk, eller noget andet.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen