Re: [NOVICE] Ubuntu problemer med at installere shh

Kim Andersen wrote:

> [...]
>"fjernstyre den via både SHH og HTML
>
>Mit hardware kører pt. windows med en noget ustabil mailserver ( somme tider
>bouncer den indkomne mails uden grund).
>
>Jeg mangler hjælp til at komme videre, for jeg er ikke så skrap til engelsk,
>og føler lidt at man bliver lidt hægtet af i svinget.
>
>Jeg har fundet "ISP-Server Setup - Ubuntu 5.0.4 "The Hoary Hedgehog"."
>og fordi jeg skal rette i en tekstfil manuelt ved hjælp af
>"edit" får jeg flg. fejlbeskrivelse.
>
>Warning: unknown mime-type for "/etc/hosts" -- using "application/*"
>Error: no "edit" mailcap rules found for type "application/*"

Da programmet siger at der ikke er nogen "mailcap" rules til den "mime"
type, så kunne jeg forestille mig at edit er et program som bare åbner
et andet program, nemlig det som der er tildelt til den pågældende mime
type. Men da den ikke kan finde nogen regler i mailcap om hvilket
program den skal bruge så giver den bare en fejl-meddelse!

jeg vil foreslå dig at bruge nano i setdet for... det er en gode editor
til begyndere...

>nogen der kan/vil hjælpe en newbie igennem en "fornuftig" installation ?

Selvfølgelig... det er jo det vi er her for - at hjælpe hinanden!

>Med venlig hilsen
>
>Kim

- Lasse