Ubuntu problemer med at installere shh

Hej alle,

Da jeg vil have linux som en stabil web/mail/fil og måske dns - server, til
2 domæner, har jeg installeret Ubuntu som server, uden GUI da jeg vil
"fjernstyre den via både SHH og HTML

Mit hardware kører pt. windows med en noget ustabil mailserver ( somme tider
bouncer den indkomne mails uden grund).

Jeg mangler hjælp til at komme videre, for jeg er ikke så skrap til engelsk,
og føler lidt at man bliver lidt hægtet af i svinget.

Jeg har fundet "ISP-Server Setup - Ubuntu 5.0.4 "The Hoary Hedgehog"."
og fordi jeg skal rette i en tekstfil manuelt ved hjælp af
"edit" får jeg flg. fejlbeskrivelse.

Warning: unknown mime-type for "/etc/hosts" -- using "application/*"
Error: no "edit" mailcap rules found for type "application/*"

nogen der kan/vil hjælpe en newbie igennem en "fornuftig" installation ?

Med venlig hilsen

Kim