Re: [NOVICE] Hvilke Linux versioner er oversat til dansk?

On Thu, 16 Feb 2006 10:14:13 +0100, Jørgen Kristensen wrote:

> Jeg bruger Fedora Core 4 og den kører udmærket og er oversat til dansk
> og da den er kendt af mange er der gode chancer for at få hjælp hvis du
> møder problemer.

Distributionen er uinteressant i denne sammenhæng. Grænsefladen mellem
systemet og brugeren udgøres af shell eller desktoppen. Forvalgt shell
for alle distributioner i dag er bash, som er 100% oversat til dansk. På
desktoppen er der to primære konkurrenter: Gnome og KDE. Begge er 99-100%
oversat til dansk. Da alle store distributioner i dag har bash og enten
KDE eller Gnome som foretrukken brugergrænseflade, er valget af
distribution arbitrært, hvis argumentet er understøttelsen af dansk.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen