Re: [NOVICE] Lydkortproblem(er) ...fortsat

On Mon, Feb 13, 2006 at 05:26:37PM +0100, Jan Hertel wrote:

>       opl3sa2=0x538,5,0,1,0x530,1,0
>
> Kan jeg hermed antage, at Ubuntu "... configure the kernel in the
> Sound section to use Yamaha OPL3SA2 and SA3 based PnP cards..." så det
> burde fungere på min Toshiba? Men hvorfor virker det så ikke? Hvorfor
> kan jeg mon ikke se kortet med "lspci"? Kunne det tænkes at jeg også
> "... needed to provide a kernel command line when booting"? I så fald
> hvad og hvordan gør jeg (det)? Eller er der andet jeg kan foretage mig
> i denne forbindelse?

Er OPL3SA ikke et chipsæt beregnet til ISA-bus, derfor
der skal angives IO-adresse samt IRQ mv ?

Nogle ISA-kort/chips benytter ISA-PnP , og der findes
nogle tools til linux (isapnp) der måske kan hjælpe med konfiguration.
Det er også muligt toshiba anvender en egen udgave af konfiguration
af sound-chip'en :(

--
mvh Frank Damgaard  |