Ubuntu - Problemer med skærm opløsningen.

Hej

Jeg har lige installeret Ubuntu 5.10 på min bærbar (Dell – inspiron 1100).

Installationen gik problemfrit, alt virker fint, dog ikke skærmopløsningen.

Af en eller anden uransagelig årsag kan jeg kun vælge opløsningen 640x480,
til trods for at jeg under installationen kun markerede 1024x768.

Er der nogle der har en godt ide???

P.s. Jeg er helt ny i Linux verden.