Re: [NOVICE] Deling af filer mellem Linux og WinXP

On 8 Feb 2006 at 23:06, Sune Vuorela wrote:

> [...]
> standard ved opstart er det kun root der har adgang til at skrive.
>
> Jeg ved ikke om din linuxdistribution har et fancy værktøj til at pege
> og klikke og sætte det, men ellers kan du som priviligeret bruger rette
> i /etc/fstab.
> Det er den linje som omhandler din fat32 partition du skal have fat på.
> Den hedder nok noget i stil med
>
> /dev/hdb2 /media/windisk vfat default 0 2
>
> hvis du retter den linje til
> /dev/hdb2 /media/windisk vfat uid=1234,defaults 0 2
>
> hvor 1234 skal erstattes af din brugers uid. Du kan se det med
Jeg har lignende setup men Ubuntu, jeg satte "umask=000", så gælder
det for alle brugere.
Samtidig havde jeg problemer med specielle tegn, f.eks. (men ikke
kun) æøå.
Det løste sig med "iocharset=utf8".

Det hele er pr "mem" maskinen står ikke her, men jeg kan sende hele
strengen hvis det skulle blive nødvendigt..

:-)
Danjel