Re: [NOVICE] HowTo eller FAQ om hvordan man behandler Dankort.

On Mon, Feb 06, 2006 at 01:47:46PM +0000, Jørgen Heesche wrote:

> Der er ikke tale om specielle links eler "redirect" til banken.
> Foreningen opgiver bare hvilken bankkonto, der skal overføres til, samt
> hvilken meddelelse, der skal gives ved overførslen. (NB. Det lyder som
> om du ikke selv har netbank, og derfor er ikke kender systemet.)
> Foreningen skal selv have netbank, således at kontoudskrifter kan
> modtages elektronisk. Hvordan disse kontoudskrifter kan læses
> "automatisk" med henblik på registrering, ved jeg ikke, men måske kan
> udskriften lægges ind i en database (MySQL?) og sorteres med SQL.

Der er muligt at få FI-nummer (f.eks. kodelinie 71)
og så til hver medlem/faktura tilføje denne FI-nummer.
Så får man ved betaling denne kode som så identificerer
medlemmet eller fakturaen.
Jeg lavede engang til dette formål et perl-script med PDF-fil som output
(der er bla. et kontrolsciffer der skal udregnes).
Denne sendtes så som email til medlemmerne. Der var  dog ikke et
giro-kort da det er mere bøvlet og udseende og print skal godkendes.

Men til netbank-betaling og offentlig e.faktura er det
nok at anvive FI-kodelinien i stil med +71< 12345....0123 +9876544<
som så indtastes ved netbank-betalingen.
Denne løsning er bedre en direkte overføring til foreningens konto
da alle ikke altid husker at skrive brugbar information
i meddelelsesfeltet ved betaling.
Denne indbetalingsform skal aftales med banken, og det er muligt
det koster ekstra for at få en sådan løsning.

--
mvh Frank Damgaard  |